25-03-2018: MTB - Toevallige ontmoetingen

Laatste zondag van de maand = MTB rit. Droog, zonnetje, wat wil je nog meer, Frans J, Francien, Wil, Silvio, Piet en Henk aan de start. De route naar onze nieuwe dichterbij-MTB-pauzeplaats in Sibbe.

De aanloop, over de spoorbrug meteen rechtsaf de Lindenbergstraat af, meteen al een veldweg, oplopend, linksaf de Holenweg af naar Op de Dries/Catsop en door de Horsterweg omhoog zodat we aardig opgewarmd beginnen te geraken. Voor de rest zoveel mogelijk veldwegen. Iin Schimmert roept Henk "linksaf smalle weggetje in" maar plotseling roept iemand "Dit geit neet". Verwarring ... de grapjas is onze fietscollega Gene, op zijn zondagse wandelingetje. Natuurlijk effe stoppen en een korte babbel, wat een leuk toeval. Verder achterlangs de fruitplantage van onze collega George, passeren Haasdal en door een holle weg vol dassenburchten belanden we in het Kloosterbosch. Een schitterende technische afdaling door een uitgesleten pad, dan weer rechts, dan weer links sturend langs obstructies, smullen geblazen. Tegenover de Geulhemmermolen weer een steile klim brengt ons in Berg en Terblijt. De weg over en omlaag, rechts een mooi dal in en voor Bemelen weer omhoog, dit brengt ons naar pauzeplaats Sibbe.

Nog nagenietend van de route, kwam het voorstel om ook in de zomer te blijven MTB'en, laatste zondag van de maand. Francien trakteerde op haar verjaardag, en zette ons weer in beweging. Terug langs het schilderachtige kasteel Schaloen, de Schaelsberg omhoog, over het spoor, en komen uit bij de Kluis. Via Walem naar Klimmen en binnendoor via Wijnandsrade en Nuth naar boven het stort van Schinnen. Daar stuiten we op een paar bekenden van Francien en Henk, wat een toeval, alweer. De tijd dringt en weer door, eerst nemen we afscheid van Silvio, dan Francien, dan Piet en de laatste twee bereiken Elsloo een kwartiertje voor een uur, na 55 km, zo'n 600 hm en 19 kilometer per MTB-uur.

Volgende week fietsen we paasmaandag!